11 de des. 2008

La JNC se suma a la protesta del grup municipal de CiU contra l’exagerat augment de les tarifes del TMB

Després de l’acte que aquest matí ha encapçalat CiU a Barcelona, la JNC de Barcelona ha complementat la denúncia sortint al carrer amb l’eslògan T-estafa, que reflecteix la incongruència entre les noves tarifes del transport públic, l’augment de l’IPC (d’un percentatge molt inferior al de l’increment de tarifes), la situació econòmica actual i les constants promeses dels socialistes d’ajudar els sectors socials amb majors dificultats econòmiques (perfil força ajustat al de l’usuari habitual dels serveis de TMB, principalment utilitzats per joves, treballadors de classe mitjana i gent gran).

Aquest matí, el grup municipal de CiU amb la seva militància ha sortit al carrer a denunciar l’abusiu increment de tarifes que es preveu per l’any vinent. S’ha fet un repartiment de tarjetons on es criticava que la tarifa de la T-10 (la targeta més utilitzada) augmenti a partir de l’any que ve un 7%, gairebé el doble que l’IPC, i es reclamava que la T-infant sigui gratuïta.

A la tarda, la JNC de Barcelona s’ha sumat a la denúncia. El seu repartiment de tarjetons entre els ciutadans ha anat acompanyat de l’escenificació d’un autobús de cartró amb el lema T-estafa pintat al lateral. Els militants que han assistit a l’acte s’han mogut durant una hora pel centre de la ciutat de Barcelona, fent arribar el seu missatge al gran nombre de vianants que circula per aquesta zona. La seva vistosa posada en escena ha servit per a cridar l’atenció de molts d’aquests vianants. A aquesta denúncia, cal sumar-hi també la crítica a la T-infant que, en contra del que havia defensat CiU, no serà finalment gratuïta, sinó que tindrà un cost de 35 euros anuals.

L’increment ha estat tema de debat i de crítica des que va ser anunciat la setmana passada i reflecteix la poca fidelitat del PSC a l’acord unànime a què havia arribat el ple de l’ajuntament, que els socialistes no han sabut o no han volgut defensar davant l’ATM. L’augment de les tarifes és completament contrari a la finalitat per què es concep el transport públic, que es converteix cada vegada més en un servei luxós, especialment per aquells que en fan un ús diari. Si l’objectiu de TMB és proporcionar un mitjà de transport assequible especialment instaurat per a ajudar aquells grups socials que tenen més dificultats per a accedir al transport privat, els preus previstos per l’any que ve contradiuen totalment l’accessibilitat i l’assequibilitat. A tot plegat, cal afegir-hi que el servei de TMB és àmpliament millorable, com ja van denunciar CiU i la JNC fa uns mesos. El servei no s’adapta a les necessitats de la població, que especialment en horaris nocturns troba que la ciutat disposa d’una freqüència de pas massa baixa per a ser eficaç.