7 de maig 2008

Trias reclama millorar la seguretat de les motos i potenciar aquest mode de transport a la ciutat

Xavier Trias ha demanat avui més ambició per afavorir les motos a la ciutat de Barcelona fent els carrils més amples i permetent que puguin circular pel carril Bus. Així mateix, està a favor de les graelles reservades a les motocicletes a les cruïlles des de ahir en prova, però reclama un paquet global de mesures per afavorir l’ús i la seguretat d’aquest mode de transport.

La JNC i CIU s'han mostrat favorables de l'iniciativa de l'Ajuntament, no obstant, el Cap del Grup de CIU ha reclamat “més ambició a Hereu i el seu Govern, perquè hi ha moltes altres mesures que s’apliquen arreu del món i que presenten uns resultats molt considerables en la prevenció dels accidents de moto i la contribució a la mobilitat fluïda de la ciutat”. Trias ha recordat la iniciativa del grup aprovada el passat 18 d’octubre de 2007, a la Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament per impulsar la modificació de l'Ordenança de Circulació per a permetre que les motocicletes puguin circular pel carril Bus. “Es demanava que els carrils bus es poguessin redissenyar, fent-los una mica més amples, a fi que hi circulin les motocicletes i, també, les bicicletes; però el Govern municipal no ha fet cas a la decisió acordada, com ja ens té acostumats, d’altra banda”, ha dit Trias. A part de preocupar-se pels assumptes de seguretat estricta, el Grup Municipal de CIU a Barcelona considera que la moto juga un paper fonamental en la mobilitat de la ciutat de Barcelona. És per això que en aquest mandat, més concretament en la Comissió de Seguretat i Mobilitat del passat 10 d’abril, Convergència i Unió també va aconseguir que s’aprovés una proposició perquè l’Ajuntament elabori un informe sobre les noves necessitats d’aparcament de les motocicletes a la ciutat. Xavier Trias també ha recordat que el programa amb el qual va concórrer a les eleccions de maig de l’any passat reconeixia a la moto com una prioritat per a la ciutat. En aquest sentit, es va comprometre a:
  • Realitzar un programa d’educació viària per als motoristes per millorar els aspectes que provoquen més accidents (no arrencar a la fase vermella dels
  • vianants, o desaconsellar la circulació en paral·lel i l’avançament per la dreta, entre d’altres).
  • Tenint en compte que la seguretat és bàsica per al vehicle en dues rodes en circuit urbà, promocionar la utilització del casc integral, així com conscienciar l’usuari de la necessitat de dur-lo sempre lligat.
  • Dissenyar i adequar els carrers per garantir la seguretat dels motoristes, i modificar les ordenances municipals perquè les motocicletes puguin circular pel carril bus.
  • Instal·lar elements de seguretat amb absorció d’impactes a les rondes i els trams més conflictius.
  • Elaborar un programa d’eliminació de les barreres arquitectòniques que comprometen l’estabilitat dels vehicles de dues rodes i eliminar les pintures lliscants de la via pública.
  • Intermediar amb les companyies d’assegurances per millorar les condicions que ofereixen als conductors de motocicletes.