18 de des. 2007

CiU impulsa la modificació de l’ordenança de Circulació per a permetre que les motos puguin circular pel carril Bus

La proposta aprovada era una de les demandes de la JNC Barcelona durant la campanya electoral i que l'equip de Xavier Trias va fer seva


La Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ha acordat avui, a proposta del Grup Municipal de CiU que presideix Xavier Trias, impulsar la modificació de l’ordenança de Circulació de Vehicles per a permetre que les motos puguin circular pel carril Bus. La Comissió ha aprovat aquesta iniciativa amb els vots favorables dels regidors de CiU i PP i l’abstenció dels de PSC, ERC i ICV.

El text que ha defensat el Regidor de Mobilitat de CiU, Eduard Garcia i que s’ha aprovat acorda: “Impulsar la modificació de l’ordenança de circulació per a permetre que les motocicletes puguin circular pel carril Bus”.

Segons ha explicat Garcia, “a la nostra ciutat la moto és un sistema bàsic de transport”. “Barcelona és la ciutat d’Europa amb més motos, i és també on hi ha una cultura que entès la moto com un element clau de la mobilitat forçosa, que és la que fem per traslladar-nos a la feina, a la universitat o al metge, entre altres, a diferència d’altres ciutats, on la moto és més vista com una eina de lleure”, ha explicat el regidor nacionalista.

A parer del Grup de CIU, “l’Ajuntament de Barcelona hauria de facilitar la circulació als ciutadans que es veuen obligats a agafar un mitjà de transport que, malgrat no ser col·lectiu, sí és el més eficient dels modes de transport privat que existeixen segons tots els estudis de mobilitat, com és la motocicleta”. Eduard Garcia ha recordat que en els anys 80, per incentivar l’ús del casc, la circulació de motocicletes era permesa en els carrils Bus, sempre que el conductor portés el casc, “mesura que en cap moment va comportar un increment de l’accidentalitat, ni problemes en el funcionament i eficàcia en la circulació dels autobusos”.

CiU, en paral·lel a aquesta modificació de l’ordenança que permeti la circulació de les motos pel carril Bus, també ha demanat que aquests carrils es facin més amples per millorar la convivència entre els autobusos i els vehicles de dues rodes, “seguint el camí que ja han marcat altres ciutats europees, com per exemple París”.

VÍDEO: La mesura va ser reclamada per la JNC i Xavier Trias durant la campanya electoral [Vídeo]