La mobilitat, però sobretot l'aparcament de les motos a Barcelona és un problema creixent. Després que l'Ajuntament aprovés a instàncies d'en Xavier Trias que les motocicletes poguessin circular pel carril bus, ara l'Ajuntament s'ha compromès a el·laborar un estudi sobre les necessitats d'aparcament per a les motos, vehicle cada cop més utilitzat a la nostra ciutat.
La proposta, ha estat defensada per l’Eduard Garcia, el regidor de mobilitat de CIU. Segons ell, “això és resultat a la vegada d’un èxit però també d’un fracàs: l’èxit és la gran quantitat de motos que circulen pels nostres carrers que fa que Barcelona sigui una de les ciutats del món amb més motos; i d’un fracàs, perquè la manca d’un transport públic ben trenat ha fet que molta gent optés per aquest mitjà de transport, que té un preu raonable, per la facilitat d’aparcament respecte el cotxe i que permet fer desplaçaments quasi ‘porta a porta’”.
“Avui, però, aparcar bé les motos ja no és tan fàcil. Ja no sempre es poden aparcar prop dels punts de destí. Les voreres estan massificades i els espais reservats, com els triangles habilitats en molts xamfrans, no són els més adequats perquè sovint les motos acaben a terra per les maniobres dels cotxes, autobusos, camions...”, ha dit Garcia. Ha lamentat també que les voreres cada vegada són més “altes i anguloses” i obliguen als motoristes a pujar-hi pels passos de vianants, fet que origina sovint conflictes entre vianants i motoristes.
Garcia també s’ha fet ressò d’una informació apareguda als mitjans de comunicació segons la qual en la futura Ciutat de la Justícia s’instaurarà una prova pilot d’aparcament per motocicletes amb zona blava. A parer del regidor de CiU aquesta notícia posa en “evidència que la zona no s’ha dotat dels transport públic necessària. Ens preocupa que la primera idea per solucionar el problema d’aparcament de les motos sigui posar una àrea blava”.
“Les motos tenen veritables problemes per aparcar i les queixes dels usuaris de motocicletes a la nostra ciutat per la progressiva desaparició de places d’aparcament són contínues”, ha dit Garcia. Per aquest motiu, el Grup de CiU, en tant que la motocicleta és un element clau de la mobilitat de la ciutat pel seu alt nombre d’usuaris, ha defensat davant la Comissió de Seguretat que “en els propers tres mesos es realitzi un informe sobre les necessitats d’aparcament de motocicletes a la ciutat, centrant-se amb zones d’especial complexitat, com el centre de Barcelona i la Diagonal, i un pla d’actuació per donar respostes als problemes de mobilitat de les motocicletes”.
La proposició s’ha aprovat per unanimitat. El Govern municipal ha qualificat la proposta de raonable i ha anunciat que es realitzarà l’informe perquè la motocicleta és una “solució i una alternativa” per a la mobilitat de la ciutat. El regidor Eduard Garcia ha agraït el suport de tots els grups que, des de òptiques diferents, han coincidit en la necessitat de trobar solucions a aquest problema. “Cal que reflexionem per trobar solucions perquè la moto és bàsica en la mobilitat de Barcelona”, ha conclòs Garcia.