
L’Ajuntament, mitjançant concurs, va adjudicar l’explotació del servei del Bicing a l’empresa Clear Channel i aquesta, al seu torn, va subcontractar una altra empresa, Delfin Group Catalunya SL, per respondre a l’increment de la demanda. Però es dóna el cas, com ha explicat la regidora Francina Vila, que aquesta darrera empresa va recórrer a diverses ETT, sense notificar-ho a l’Ajuntament, i tal i com obliga la llei i ha pogut constatar CiU. El regidor de Mobilitat del bipartit, Francesc Narváez, ha dit en la Comissió, a resposta de CiU, que la subcontractació és legal. Francina Vila ha replicat, no obstant, que “en aquest cas hi ha hagut una subcontractació en cadena i és això el que denunciem des de CiU”.
En la Comissió de Seguretat i Mobilitat celebrada ahir pel matí a l’Ajuntament de Barcelona, CiU ha substanciat les següents preguntes:
- El Govern municipal ha estat notificat de les subcontractacions efectuades per Clear Channel?
- Si no és així, quines mesures s'han dut a terme per acabar amb aquesta situació?
- Ha detectat el Govern municipal que s'hagi donat una subcontractació de personal per part d'una empresa subcontractada per Clear Channel?
- En cas de detectar-se aquesta doble subcontractació, pensa l'Ajuntament resoldre el contracte amb Clear Channel?
Recentment els mitjans de comunicació s’han fet ressò del conflicte laboral dels treballadors del Bicing, que els va portar a convocar una vaga per avui 10 d’abril, que finalment ha estat desconvocada. Segons la regidora nacinoalista, el malestar dels treballadors d’aquest servei posa en evidència les males condicions laborals a causa de la subcontractació i la manca d’interlocució amb l’Ajuntament per trobar solucions als problemes que pateixen.
A parer de la regidora de la JNC, la gestió del servei del Bicing s’està caracteritzant per la opacitat i ha denunciat les contradiccions entre el regidor de Mobilitat, que nega que hagi existit subcontractació en cadena, i les pròpies empreses que han contractat al personal del Bicing i que han reconegut públicament aquesta pràctica.
En la Comissió de Seguretat i Mobilitat celebrada ahir pel matí a l’Ajuntament de Barcelona, CiU ha substanciat les següents preguntes:
- El Govern municipal ha estat notificat de les subcontractacions efectuades per Clear Channel?
- Si no és així, quines mesures s'han dut a terme per acabar amb aquesta situació?
- Ha detectat el Govern municipal que s'hagi donat una subcontractació de personal per part d'una empresa subcontractada per Clear Channel?
- En cas de detectar-se aquesta doble subcontractació, pensa l'Ajuntament resoldre el contracte amb Clear Channel?
Recentment els mitjans de comunicació s’han fet ressò del conflicte laboral dels treballadors del Bicing, que els va portar a convocar una vaga per avui 10 d’abril, que finalment ha estat desconvocada. Segons la regidora nacinoalista, el malestar dels treballadors d’aquest servei posa en evidència les males condicions laborals a causa de la subcontractació i la manca d’interlocució amb l’Ajuntament per trobar solucions als problemes que pateixen.
A parer de la regidora de la JNC, la gestió del servei del Bicing s’està caracteritzant per la opacitat i ha denunciat les contradiccions entre el regidor de Mobilitat, que nega que hagi existit subcontractació en cadena, i les pròpies empreses que han contractat al personal del Bicing i que han reconegut públicament aquesta pràctica.