16 de març 2010

La JNC de Barcelona demana a l'Ajuntament i a TMB que no s'excusin de fer front a l'incivisme al Metro darrere de campanyes propagandístiques

La JNC de Barcelona fa públic el seu reclam d’una millora eficient del sistema de control de validació del bitllet al metro. Els joves nacionalistes consideren que aquesta millora s’ha de basar en dos pilars fonamentals: una millor formació i noves eines per als revisors per tal que puguin dur a terme la seva feina amb garanties de seguretat, eficiència i celeritat, i la implantació del sistema de doble validació (a l’entrada i a la sortida) a tota la xarxa del Metro, un sistema que és el que preval a les principals ciutats europees i que redueix considerablement la possibilitat d’utilitzar el servei de transport suburbà sense pagar.


Segons la JNC de Barcelona, “El mes passat en una compareixença feta a petició del grup municipal de CiU, l’Assumpta Escarp, responsable de TMB, va assegurar que el percentatge de gent que es cola al Metro és de l’1.11%, però qualsevol usuari pot testimoniar que aquesta xifra constitueix una absoluta distorsió de la realitat i que el percentatge real és molt més elevat”. Escarp va explicar les mesures que es preveuen adoptar per a fer front a aquest tipus de negligències: un augment de la presència de revisors, una major celeritat en la instal·lació de les màquines de validació amb portes de vidre i una campanya publicitària per a la conscienciació ciutadana. “Les mesures anunciades per TMB”, segons la JNC de Barcelona, “no ens semblen suficients; no n’hi ha prou amb un augment de la quantitat de revisors, sinó que cal que alhora s’augmentin els recursos formatius i materials de què disposen. A més, malgrat que efectivament les màquines de validació amb portes de vidre redueixen el nombre de persones que es colen al Metro, és evident que no ho impedeixen; així doncs, des de la JNC de Barcelona considerem que la seva instal·lació total –actualment només la L2 té aquest sistema a totes les seves estacions– ha d’anar acompanyada de la implantació del sistema de doble validació, en entrar i en sortir del metro, que és el més habitual a les principals ciutats europees i que als FGC ha comportat una reducció del 90% de la xifra de persones que utilitzen fraudulentament el servei. Per tal de contrarestar l’augment de temps de validació que això suposa, cal concretar i accelerar de forma paral·lela el sistema de validació sense contacte”. Els joves nacionalistes reclamen també que es faci públic el cost que aquesta campanya suposarà tant a TMB com al govern municipal.

Finalment, en consonància amb la denúncia que fa uns dies feia el regidor de mobilitat de CiU, Eduard Freixes, la JNC de Barcelona demana que la presència de revisors a la xarxa del Metro s’estengui durant tota la seva franja horària de funcionament, amb un control de revisió les 24 hores durant les nits que el Metro ofereix servei ininterromput, i es concreti un “pla de xoc” que augmenti els efectius a les estacions amb un major índex de frau.