Jordi Hereu sembla estar demostrant una vegada més el seu poc talent com alcalde: una vegada més, després de tantes altres, torna a mirar més pel seu tro i el renom del seu partit que per l’interès dels barcelonins. I, de nou, ho fa gastant-se els diners dels ciutadans de Barcelona.
Xavier Trias ha encarregat un informe al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) referent a la campanya publicitària “Fent Barcelona” que ha engegat Jordi Hereu. Es tracta d’una campanya dirigida a fer difusió de la feina que es fa des de l’Ajuntament, la qual cosa sembla que pot estar vulnerant clarament l’art. 109.2 de la llei 22/2005 sobre la Comunicació Audiovisual a Catalunya, on es diu clarament que una institució pública “no pot promoure ni desenvolupar campanyes que tinguin com a finalitat destacar la gestió o els objectius assolits pels poders públics”.
És evident que l’Administració pública no requereix cap tipus de publicitat: la feina que fa no és amb ànim de lucre i, per tant, no té necessitat de fer-ne ressò ni propaganda. L’única part interessada en una Administració pública a difondre la feina feta és el partit polític que hi ha darrere, que és qui necessita guanyar-se l’efecte dels votants tal com una empresa necessita que els consumidors es decantin pel seu producte. El que Jordi Hereu està fent, doncs, és finançar una campanya publicitària del PSC amb els diners de tots els ciutadans, socialistes i no socialistes: Hereu s’aprofita de la seva posició de responsabilitat com a alcalde per invertir una part dels diners públics en publicitar-se per perpetuar-se en el càrrec.