La JNC s’ha mostrat en contra de les pujades de les tarifes dels darrers anys així com ha proposat l’ampliació de la T-JOVE i la creació de la T-INFANT
Un estudi realitzat per FACUA-Consumidors en acció, posa de manifest que Barcelona és la ciutat amb el bitllet d’autobús més car d’entre 30 de les ciutats més grans de tot l’Estat. Concretament, un bitllet senzill a la capital catalana costa 1,25, un 32% més car que la mitjana de ciutats (0,94€). A més, el preu també ha pujat en 2007 un 3,8%, per sobre (3,2%) de la resta de municipis. Barcelona també encapçala el rànquing dels abonaments de 10 viatges i mensuals més cars.
Cal destacar també, la posició de la ciutat comtal en relació amb la resta de ciutats de l’estat amb una major xarxa de transport públic (Madrid, Sevilla, Bilbao i València), on també en comparació amb aquestes la capital catalana és la més cara pel que fa al transport públic.
Si ens fixem en els abonaments i descomptes per als joves, Barcelona és on menys descomptes tenen, amb abonaments entre un 30 i un 40% més cars que la resta de ciutats amb descomptes joves.
Barcelona és també, seguit de Múrcia, la ciutat on l’abonament de 10 viatges es més car (6,90€), un 20,4% per damunt de la mitjana (5,73€). I la més cara pel que fa al bitllet mensual (44,35€), un 44,7% superior a la resta (30.65€).
La Joventut Nacionalista de Catalunya denúncia aquestes tarifes abusives, proposant la creació d’una T-Infant, per tal que tots els nens de fins a 12 anys puguin viatjar gratuïtament, així com l’ampliació de la T-Jove fins als 30 anys.